luni, 30 martie 2009

Record mondial la 10km doborat


Alergatorul kenyan Micah Kogo a doborat ieri(29 martie 2009) recordul mondial la 10km in Brunssum,Olanda.

Atletul in varsta de 22 de ani oprea cronometrul la 27:01,doborandu-i astfel recordul lui Haile Gebrselassie de la Doha,Quatar din 2002 cu doar 1 SECUNDA!
Kogosi-a doborat si vechiul record de 27:07,care pana in prezent este al treilea timp alergat vreodata in istoria acestei probe,stabilit tot la Brunssum cu 2 ani in urma.

"Dupa ce am alergat 27:07 in 2007 mi-am pus in minte sa ma intorc si sa incerc sa tintesc recordul mondial de data aceasta",spunea Kogo,medaliatul cu bronz la 10.000 metri la Beijing.

Kogo si partenerul sau de antrenament Abraham Chebii au impus ritmul inca de la inceput.Alergand impreuna,cei doi au resusit sa alerge primii 5 km in 13:28,moment in care Kogo a inceput sa-l lase in urma pe colegul sau.Micah reusea sa parcurga ultimul kilometru in 2:39,conform spuselor managerului sau Ricky Simms.

"Cea mai mare teama a mea era sa nu alerg pe o vreme friguroasa dar m-am familiarizat cu vremea dupa ce mi-am terminat incalzirea si am reusit sa trec peste aceasta grija".Kogo mai spunea de asemenea :"Mi-am gasit motivarea vazandu-i pe colegii mei de antrenament Moses Kipsiro,Linet Masai si Titus Mbishei castigand medalii de argint la Campionatul Mondial de Cross Country ieri".

"Organizatorul cursei Paul Orbons s-a purtat intotdeauna bine cu mine si sper ca la anul sa ma reintorc aici la Brunssum si sa incerc sa cobor sub 27 de minute".

In timp ce Micah Kogo scria istoria in 27:01,Chebii ocupa locul secund cu un timp de 27:47.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu